עולם הייעוץ הקולינרי וודאי התפתח והושפע מהשינויים בשוק ההסעדה והמזון בעולם אשר הם בעצמם התרחשו בעקבות תהליך הגלובליזציה שסייע לפתוח שערים ולשנע מטעמים או מידע קולינרי מארצות שונות לאחרות ומתרבויות ממזרח וממערב להכיר זו את עולמה הקולינרי של רעותה. יחד עם זאת בתקופה האחרונה כבר קיים שובע בישראל ובמדינות אחרות במסעדות ובעסקי אוכל אחרים שכבר קיימים בהם כמעט כל סוגי המאכלים והמנות שקיימות במקומות אחרים (להבדיל אולי ממקרים של מנות קיצוניות) ונוצר הצורך לחדד את המטרות של בית עסק לממכר אוכל גם לנקודות נוספות שיעזרו בסופו של דבר לתפעל את העסק טוב יותר גם מהבחינה הקולינרית ולשם כך צריך ייעוץ קולינרי.
ייעוץ קולינרי ממבט רחב
בנקודת מבט מורחבת על תחום הייעוץ הקולינרי רואים שהוא נודע כאמור לא רק בקולינריה – דהיינו סוג המנות המוגשות בבית העסק והרכבן או הגיוון הקיים בתפריט מסוים של מסעדה מסוימת אלא גם נוגע בתקופתנו במקומות שפעם לפחות נתפסו כרחוקים מהתעסקות ספציפית במזון אלא קשורים יותר לניהול עסק באופן כוללני יותר – היום מסתכלים על בית עסק לאוכל כעסק כלכלי מתפקד לכל דבר ועניין ולפיכך הייעוץ הקולינרי נוגע גם במושגים כמו מהו המידע שיש לרכוש כדי להתחרות טוב יותר בשוק ההסעדה של היום, לעזור למקד את העסק בחיזור הנקודות החלשות שלו בין אם זה בצוות העובדים ובין אם זה נעוץ בצורת ההתנהלות במסעדה – אולי הקשר בין צוות המלצרים למטבח, הקשר בין הבעלים לעובדים, אי-קיום של אסטרטגיה קולינרית במסעדה, עמידה במקום מבחינה כלכלית והתפתחות בריאה של בית העסק לעבר עתידו שלרוב הוא להתרחב ולהתפתח עוד ועוד.
קולינריה ישראלית
בהמשך ישיר לכל המידע הנראה למעלה,כאשר מתייחסים למטבח הישראלי יש חשיבות מוכפלת ואף משולשת ויותר לכך שיש שיש הצמדות לתוכנית אשר בונים יזמי ומנהלי המסעדות עם היועצים הקולינריים שלהם. במטבח הישראלי יש המון שילובים של מנות וסוגי מאכלים מכל אזור המזרח התיכון ואף מאזורים מרוחקים יותר ולכן חשוב לרקום אט-אט את הנישה שבה המסעדה תתמקם בה בתמיכת הייעוץ הקולינרי. חברת new REST לניהול,ייעוץ והקמת מתחמי מזון היא בדיוק הפתרון הנכון עבור יזם של מסעדה או בית אוכל ותנווט עבורו בסבך הקולינרי-עסקי.