טופס 101 הוא טופס אותו חייב למלא כל עובד כאשר הוא מתחיל עבודה חדשה, כאשר המידע האישי שלו משתנה ובתחילת שנת מס חדשה. דבר חשוב אחד שטופס 101 מקוון משמש עבורו הוא להראות שאתם זכאיים להטבות מס בצורה של זיכויים ממס הכנסה בהתבסס על מספר גורמים שונים. ניתנות נקודות זכות על דברים כמו אזרחות ישראלית, הולדת ילדים, לימודי תואר ועוד. היום כבר אין צורך להדפיס את הטפסים, ולהגיש אותם חתומים למס הכנסה, היום בעזרת שירותי מילוי טפסים מקוונים של חברת iForms ניתן לסיים עם כל התהליך במהירות ובקלות.
מתי ממלאים טופס 101 מקוון?
אם אתם רוצים למלא טופס 101 מקוון עבור עצמכם או עבור אחד העובדים שלכם כדי לקבל הקלות מס, חשוב גם לדעת מתי צריך לעשות זאת. יש שלוש פעמים בהן יש למלא טופס 101:
בתחילת העבודה, אם אתם מעסיקים אנשים, אתם צריכים לוודא שהם ממלאים את טופס העובד לפני שהם מקבלים את המשכורת הראשונה שלהם ולא יאוחר מ-7 ימים לאחר שהם התחילו לעבוד אצלכם.
לאחר שינוי במידע אישי: יש למלא את הטופס בכל פעם שמידע אישי של עובד משתנה (גם תוך 7 ימים). זה כולל דברים כמו מעבר דירה, קבלת עבודה נוספת, הבאת ילדים לעולם וכל מידע אחר שחשוב מטעמי מס.
גם עובדים שעובדים באותו המקום זמן רב חייבים למלא את טופס העובד מדי שנה בינואר כדי לוודא שהמידע שלהם נכון לשנת המס החדשה. בדרך זו, אם השינויים לא שונו בעבר, ניתן לשנות אותם בכל תחילת שנה.
לשם מה נועד טופס 101?
טופס 101 משמש כדי לעזור לעובדים לתאם את המיסים שלהם בין העבודה הנוכחית שלהם לעבודות אחרות שהם עובדים או עבדו בהן באותה שנת מס או בגלל שהם עובדים רק חלק מהשנה או מקבלים קצבאות או מלגות חייבות במס במקביל למשכורתם מהעבודה הנוכחית שלהם. כאשר תיאום המס נעשה נכון, המעסיק יוכל לגבות רק את סכום המס המדויק מעובד. זה יחסוך לעובד כסף שהיו משולמים בתשלומי יתר אם תיאום המס לא היה נעשה נכון. למילוי מהיר של טופס 101 מקוון הכנסו לאתר של iForms או שלחו מייל אל [email protected]