עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
asakim
Filter by Categories
אוכל ובישול
אירועים
בנייה ונדלן
הום סטיילינג
זירת המומחים
חוק ומשפט
טכנולוגיה
לייף סטייל
מידע ומאמרים
מפעלים ותעשייה
עסקים מקומיים
פרסום עסקים
קהילה
קניות ברשת
רפואה ובריאות
שיפוצים

סובלים מיחס משפיל בעבודה ?

צוות האתר

ניצול יחסי מרות

ניצול יחסי מרות מתייחס לשימוש בעמדת כוח או ההשפעה של האדם על אחרים במטרה להשגת רווח אישי. יחסי מרות מתבססים על הפרשי סטטוס בין שני בני אדם הנובעים מתפקידם או ממעמדם, ובעקבותיהם לאחד מהאנשים יש עדיפות על פני האדם השני וכוח להשפיע על האדם השני. יחסי מרות באים לידי ביטוי במסגרות שונות, כמו במקום העבודה בין בעל תפקיד לבין אלה שכפופים אליו, בצבא ובמשטרה בין מפקד לפקודיו, בין מטפל למטופל וכדומה.

ניצול יחסי מרות בעבודה- הטרדה מינית:

ניצול יחסי מרות יכולים לבוא לידי ביטוי במסגרות שונות, אחת מהן היא הטרדות מיניות במסגרת יחסי העבודה בין בעל מרות לכפופים אליו. הטרדות מיניות אלה יכולות להיות הצעות מיניות, אמירות ורמיזות מיניות, איומים, יחס משפיל, ואף מעשים מגונים. קיימות דוגמאות נפוצות להטרדות מיניות במקום העבודה, כגון: בעל מרות שמאיים על כפיפה שאם לא תבצע מעשה בעל אופי מיני היא תיפגע, בעל מרות שמציע לכפיפה הצעות בעלות אופי מיני, בעל מרות המבצע מעשים מגונים, החל מליטופים וחיבוקים וכלה באינוס ומעשי סדום.

מה ניתן לעשות במקרה של ניצול יחסי מרות?

אם מדובר באדם שנמצא אתכם ביחסי מרות, אשר ניצל את המעמד שלו להטרדה או לפגיעה מינית מדובר בהפרת החוק וזו זכותכם להגיש תלונה פלילית נגד הפוגע ולפתוח בהליך לקבלת פיצויים. ניצול יחסי מרות הוא סוג של התעללות ויכול להיות בעל השלכות חמורות על רווחתו הפיזית והנפשית של הקורבן. הוא גם עלול לפגוע באמון וביושרה של המוסד או הארגון בו מתרחשת ההתעללות. חשוב להכיר ולדווח על כל מקרים של ניצול יחסי מרות כדי למנוע פגיעה נוספת בקורבנות ולחייב את המתעללים באחריות למעשיהם. וכן, נדרש אף מהארגונים להיות בעלי מדיניות לטיפול והתמודדות עם מקרים של ניצול יחסי מרות.
בחירת עורך דין לטיפול בנושא של ניצול יחסי מרות היא החלטה בעלת משקל שכן מדובר לרוב במקרים רגישים וביחסים בין אנשים קרובים. עורכת הדין אתי חסיד בעלת ניסיון רב בייצוג נפגעות ונפגעי הטרדה מינית בעבודה, ובכללם נפגעי ניצול יחסי מרות, והיא בעלת היכולת הרגשית והאמפתית ללוות משפטית את הנפגעים והנפגעות בתקופה כה קשה. חייגו 054-2345919

Credit Canva.com

הטרדה מינית בעבודה

הטרדה מינית היא תופעה חברתית רחבה, שכוללת טווח של מצבים והתנהגויות. הטרדות מיניות יכולות להתרחש בסביבות שונות, לרבות במקום העבודה. הטרדה מינית בעבודה יכולה לבוא לידי ביטוי בהתנהגויות שונות לפי החוק ולכלול: סחיטה באיומים, מעשים מגונים, הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, התייחסויות חוזרות המתקדמות במיניות האדם, התייחסות מבזה ומשפילה ביחס למיניות האדם ופרסום תצלום או סרט המתמקד במיניותו של האדם מבלי שניתנה הסכמה לפרסום.

הטרדה מינית בעבודה, מה ניתן לעשות?

החוק למניעת הטרדה מינית מסדיר שלושה מסלולים לטיפול בהטרדה מינית בעבודה. ניתן לבחור לפעול בכל המסלולים או בחלקם, לפי שיקול דעתו של האדם או בהתאם לחוות דעתו של עורך הדין המלווה. המסלול הראשון הוא המסלול הפלילי, ניתן להגיש תלונה במשטרה בגין הטרדה מינית בעבודה, אשר עשויה להוביל להגשת כתב אישום על ידי המדינה. העונש שניתן לגזור על הפוגע תלוי במקרה התלונה, אם מדובר בהתנכלות בשל הטרדה מינית עלולה להוביל למאסר של עד ארבע שנים, כשאר מדובר בסחיטה באיומים או מעשה מגונה, העונש אף עשוי להגיע לשבע שנות מאסר ואף יותר מכך. המסלול השני הוא מסלול אזרחי, ניתן להגיש תביעה אזרחית לבית דין לעבודה כנגד הפוגע. במקרים בהם המעסיק הפר את חובותיו לפי החוק ניתן לתבוע את המעסיק ובית הדין ראשי לפסוק פיצוי בגובה של 120 אלף שח, ללא צורך בהוכחת נזק. במידה ונגרם נזק המוערך בסכומים גבוהים יותר, כדאי לשקול הגשת תביעה נזיקית ולהוכיח את הנזק שנגרם. המסלול השלישי הוא הגשת תלונה לאחראית על החוק למניעת הטרדה מינית במקום העבודה, ניתן להגישה בכתב או בעל פה לאחראית במקום העבודה. לאחר קבלת התלונה על האחראית לבצע בירור שיכול לכלול ראיונות עם המתלוננת והפוגע. לאחר השלמת הבדיקה על האחראית להגיש למעסיק סיכום כתוב של בירור התלונה והמלצות להמשך הטיפול. לאחר קבלת הסיכום וההמלצות, על המעסיק לטפל במקרה ללא דיחוי.

מדוע רצוי לשכור את שירותיו של עורך דין במקרה של הטרדה מינית בעבודה?

עורך דין יעזור לכם להגן על זכויותיכם, לחפש צדק ולהחזיר פיצויים על הנזק שנגרם. עורכת הדין אתי חסיד ניהלה ומנהלת תיקים רבים בתחום ההטרדה המינית, לרבות הטרדה מינית בעבודה, היא בקיאה בחוקים על בוריו ותדע איך לנווט את ההליך המשפטי בצורה רגישה ויעילה.

Credit Canva.com

הגנות לשון הרע

חוק איסור לשון הרע מכיל שורה ארוכה של הגנות, שמעניקות פטור מאחריות בשל פרסום דיבה. קיימים שלושה סוגים של הגנות לשון הרע: הגנת תום לב, הגנת אמת בפרסום, הגנת הפרסום המותרת. חשוב לדעת שיחד עם האפשרויות הניתנות לתובע, החוק מעניק גם הגנות משמעותיות לנתבע או לנאשם על מנת להתגונן מפני הצורך בפיצוי או בעונש. עצם קיומן של הגנות אלה יכול למנוע מתביעות מסוימות להגיע לבית המשפט וכך לחסוך כסף וזמן שיפוט ציבורי רב.

שלוש הגנות לשון הרע:

קיימות שלוש הגנות לשון הרע. הגנת אמת בפרסום מתבססת על כך שהפרסום היה אמת והיה בנו עניין ציבורי. הגנה זו משמשת פעמים רבות עיתונאים, שמטבע עבודתם יכולים למצוא את עצמם פעמים רבות נתבעים בפרסום דיבה. כמובן שכדי לזכות בהגנה זו יש להוכיח שאכן הפרסום היה אמת. הגנה נוספת היא הגנת הפרסום המותר היא רשימה של פרסומים שהמחוקק ראה לנכון להחריג באופן מוחלט ולא לאפשר הגשת תביעת דיבה בגינן, לדוגמא: פרסום ישיבת ממשלה, פרסום של מבקר המדינה וכו'. ההגנה השלישית היא הגנת תום הלב המתבססת על כך שהנתבע פרסם את מה שפורסם בתום לב באחת מן הנסיבות המפורטות בחוק. סעיף 15 לחוק מפרט רשימה ארוכה של נסיבות, כמו: המפרסם לא ידע על קיומו של הנפגע, הפרסום היה ביקורת על דבר נעשה או הוצג בפומבי וכו'.
בנוסף להגנות בית המשפט, ניתן לקחת בחשבון לטובת הנתבע מספר מקרים נוספים: המפרסם האמין באמיתות הדברים, המפרסם לא התכוון לפגוע והמפרסם התנצל על הדברים שנאמרו ולשון הרע היה חזרה על דבר שנאמר כבר.

התייעצות עם עורך דין במקרה של תביעת לשון הרע

במידה ואתם נמצאים במצב דומה ומאיימים עליכם בתביעת לשון הרע שלא בצדק, פנו בהקדם לעורך דין שמתמחה בתחום. רק עורך דין בעל ניסיון וידע ספציפי בתחום לשון הרע יוכל להוביל אתכם בבטחה במסלול ההליך המשפטי. אל תוותרו ואל תתפשרו, זה עלול לעלות לכם הרבה אחר כך. עורכת הדין לשון הרע אתי חסיד כאן בשבילכם לכל שאלה בנושא, בין אם אתם תובעים או נתבעים שצריכים ייצוג על בסיס הגנות לשון הרע. לאתי חסיד יש ניסיון מוכח בייצוג תובעים ונתבעים בכל הערכאות המשפטיות. צלצלו 054-2345919

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

לנקות ביעילות ובפשטות

על מנת שתוכלו לנקות ביעילות ובפשטות אחת הדרכים הכי טובות לשטוף מרחבים גדולים, רכבים, משאיות וכו' זה כמובן באמצעות מכונת שטיפה בלחץ אשר הינה בעלת

קרא עוד »
השכרת כספת

השכרת כספת

זקוקים לכספת באופן זמני? השכרת כספת נותנת מענה לאותם מקרים בהם אנו זקוקים לכספת למשך מספר חודשים ואין כדאיות לרכישת כספת. השכרה של כספת מאפשרת

קרא עוד »

מומחה זר

מי הוא מומחה זר ? מומחה זה הנו עובד בעל מומחיות ייחודית ובעל ניסיון מקצועי ספציפי הנדרש למשימה מסויימת. העסקת מומחה הזר מצריכה תנאי העסקה

קרא עוד »
דילוג לתוכן